پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261592
آخرين وضعيت پرداخت وام اربعين/ پيگير واريز سريع تسهيلات از بانک‌هاي خصوصي هستيم
تاریخ انتشار : 1401/08/07 12:24:03
نمایش : 732
وزير اقتصاد با اشاره به تأکيد دولت بر اجراي تعهدات و عدم همکاري بانک‌هاي خصوصي در پرداخت وام اربعين به سرپرستان خانوار که از مرز زميني خروج کرده بودند گفت: پيگير واريز سريع تسهيلات از بانک‌هاي خصوصي هستيم و الباقي تسهيلات پرداخت نشده اربعين با همکاري اين بانک‌ها به‌زودي پرداخت خواهد شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد احسان خاندوزي، وزير اقتصاد و سخنگوي اقتصادي دولت سيزدهم در پاسخ اختصاصي به خبرنگار شبکه اطلاع‌رساني راه دانا؛ درباره آخرين وضعيت پرداخت وام اربعين به زوار حسيني که از مرزهاي زميني خارج شده بودند اظهار کرد: آمار ثبت‌نام‌کنندگان بين ۱۴ شهريور تا ۲۶ اين ماه، يعني پايان روز اربعين از ثبت‌نام‌کنندگان اين وام در سامانه سماح داريم حاکي از اين است که مجموعاً ۷۶۰ هزار نفر در سامانه حج و زيارت براي استفاده تسهيلات اربعين حسيني ثبت‌نام نموده‌اند.

بيشتر بخوانيد:
چرا وام اربعين واريز نشد؟/ جا ماندگان تا دو هفته آينده، وام اربعين خود را دريافت خواهند کرد
 
خروج ۳۱۶ هزار سرپرست خانوار از مرزهاي زميني توسط فراجا تأييد شد
 
وي ادامه داد: از اين تعداد ثبت‌نام تعداد سرپرست خانواري که خروج آنها از مرز توسط فرماندهي فراجا رسماً به وزارت اقتصاد اعلام شد رقم ۳۱۶ هزار نفر را تأييد نمود و به‌واسطه اينکه اين وام از ابتدا بر پايه خروج زميني در نظر گرفته شده بود، پس اولويت وزارت اقتصاد بر اساس پرداخت وام به اين افراد دنبال شد.
 
وزير اقتصاد توضيح داد: از ميان اين ۳۱۶ هزار نفر سرپرست خانوار که متقاضي دريافت وام اربعين بودند بين ۳۰۴ تا ۳۰۵ هزار نفر از آنها اين تسهيلات را تا کنون دريافت نموده‌اند و متأسفانه علت تأخير پرداخت اين تسهيلات به عده‌اي از اين عزيزان به کم‌محبتي ۹ بانک خصوصي که در پرداخت کم‌کاري کرده‌اند برمي‌گردد.
 
کدام بانک‌ها وام اربعين را پرداخت نکرده اند؟
 
وي با اشاره به تلاش وزارت اقتصاد در پرداخت به‌موقع تسهيلات پياده روي اربعين، افزود: ما در وزارت اقتصاد پيگير اين موضوع هستيم که باوجوداينکه عدد کساني که هنوز اين وام را دريافت نکرده‌اند عدد بزرگي نيست؛ اما همين تعهد نيز بايد در مهلت قانوني پرداخت مي‌شد و پيگير اين موضوع هستيم که در اولين فرصت اين پرداخت نيز کامل شود.
 
سخنگوي اقتصادي دولت تصريح کرد: در واقع علت تأخير در پرداخت وام اربعين عمدتاً به کم‌کاري توضيح داده شده از سوي بانک‌هاي، سرمايه، دي، شهر، پارسيان، پاسارگاد، کارآفرين، صندوق اميد و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولايت برمي‌گردد.
 
وي گفت: واقعاً براي دولت بسيار مهم بوده و هست که نشان دهد که بر سر قول مي‌ماند و تعهد دولت حتماً محقق خواهد شد و به همين واسطه براي بانک‌هاي دولتي که مسئوليت مستقيم مجمع‌عمومي آنها با دولت است اين فشار جدي اعمال شد که حتماً در بازه اعلام شده اين پرداخت‌ها صورت پذيرد.
 
با همکاري بانک‌هاي خصوصي الباقي تسهيلات اربعين به زودي پرداخت مي‌شود
 
سيد احسان خاندوزي با اشاره به بزرگ‌نمايي‌هايي که در اخبار آمده بود که اين پرداخت فشار بزرگي را به اقتصاد وارد مي‌کند گفت: عدد پرداخت تسهيلات در کشور ما عددي بيش از يک هزار و ۹۵۰ ميليارد تومان است که عدد وام و تسهيلات اربعين که مجموع پرداخت آن از يک و نيم همت هم نگذشت در برابر مجموع تسهيلات پرداختي عدد بزرگي نبود و من همين‌جا از مجموعه شبکه بانک‌هاي دولتي که همکاري لازم را داشتند تشکر مي‌کنم.
 
وزير اقتصاد تصريح کرد: اميد دارم که با پيگيري‌هاي بعدي وزارت اقتصاد اين همکاري از سوي بانک‌هاي خصوصي هم ادامه پيدا کند تا با همکاري اين بانک‌ها اين پرونده (تسهيلات اربعين) نيز به‌خوبي و با رضايت زائران بسته شود.  
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html